zondag 6 maart 2016

Dag 7: Sarasota-Captiva Island-Napels

Vanochtend zijn we na een lekker ontbijtje vertrokken richting Captiva- en Sanibel Island.  Deze eilanden liggen iets voor de kust en zijn bereikbaar via een lange tolbrug. De eilanden zijn prachtig.

Er is vrijwel alleen laagbouw. De huizen zijn weer van buitenproportionele grootte. Niet normaal wat een kasten daar staan.

Na wat zoeken hadden we een parkeerplaats niet ver van het strand gevonden. De eilanden staan bekend om hun mooie stranden en ik kon me daar helemaal in vinden.  De stranden zijn poederwit en de zee heeft een tropische aqua kleur. Niet vervelend om daar lekker langs de vloedlijn te wandelen.

We hebben een uitstekend restautant gevonden waar we buiten konden eten. We hadden weer vreselijk mazzel, want er ging net een stel weg. Ik heb er heerlijk verse grouper gegeten. Het is een vis, maar ik heb geen idee wat voor èèn (nou ja, een lekkere).

Na het eten vertrokken we richting Ft Myer Beach. Dat bleek achteraf wat ongelukkig. We belandde vreselijk in de file. Ook bij het strand was het bumperrijden. Normaliter hebben we wel mazzel met de hotels, maar het is hier momenteel bizar druk vanwege springbreak en fantastisch weer. We zijn dus maar naar Napels doorgereden waar we in een fantastische Best Western zitten. Toen we aan kwamen bij het hotel herkende ik het. Hier hebben we jaren geleden ook al eens gelogeerd. Heel toevallig.

(uitzicht vanaf ons terras)
Wat ook erg prettig is aan dit hotel is dat er een Cheesecake Factory op loopafstand zit. Laat dat nou net een van onze favoriete restaurants zijn. Helemaal leuk dus. Het eten was er weer heerlijk! Het was er erg druk en dan is het altijd leuk om mensen te kijken.

Na het eten zijn we nog even wezen shoppen bij Publix, een supermarkt. Ik had nog koffiemelkpoeder in hazelnootsmaak nodig, yum!

Terug in het hotel hebben we nog een afzakkertje genomen terwijl we naar de Voice keken. Helemaal gezellig!

(dashbord van de auto, gezellige blauwe wijzers, en let ook op de temperatuur!)